سوالات متداول

میتوانید راهنمایی های عمومی را از اینجا مطالعه کنید و اگر جواب خود را پیدا نکردید با ما از طریق شبکه های اجتماعی، آنلاین سایت و تماس مستقیم ارتباط بگیرید.

الف) سئوالات قبل از خرید

خرید از فروشگاه های شناخته شده با نام تجاری معروف میتواند در بلند مدت اقتصادی باشد. تقریبا همیشه فروشگاه های شناخته شده و رسمی در کنار قیمت بالاتر، جنس بهتری نیز عرضه میکنند. حتی اگر بعد از خرید از این فروشگاه ها دریابید که جنس به اندازه کافی خوب نبود تمام کاری که باید انجام دهید این است که دیگر از آنجا خرید نکنید اما از طرف دیگر اگر جنس برای شما دوام خوبی داشته باشد و بطور مداوم از آن استفاده کنید در پول خود مقدار زیادی صرفه جویی کرده اید. فروشگاه‌ اینترنتی سوغات این فرصت را به افراد می‌دهد که با یک کلیک، طعم، رنگ و حس فرهنگ‌های متفاوت را به خانه‌های خود بیاورند. این پلتفرم‌ نه تنها برای گردشگرانی که به دنبال خرید سوغاتی بدون دردسر مسافرت هستند، بلکه برای کسانی که به دنبال تجربه‌های فرهنگی در فضای مجازی هستند نیز ارزشمند است. 

راهنمایی و پاسخگویی به شما و سوالات شما برای ما ارزشمند است بنابراین همواره از شما درخواست داریم که سوالات قبل از خرید خود را با ما در میان بگذارید :

  1. واتساپ، تلگرام، ایتا 09135073273 – 09330386798- 09903088874
  2. تلفن ثابت فروشگاه سوغات 32232585 – 034

ب) سئوالات حین خرید

ثبت نام | ورود |حساب کاربری

آیا برای خرید از سوغات، حتما باید در سایت عضو باشم؟

بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک محصول را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید. با عضویت در سوغات می‌توانید؛ سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید، به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را در پیشخوان مدیریت کنید، لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید، نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید، در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید.

آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد نمودن شماره موبایل خود، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “پیشخوان” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش “جزییات حساب” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد. 

چگونه می توان به خرید از فروشگاه آنلاین سوغات اعتماد کنم، و مطمئن باشم که پس از خرید، محصول به دست مشتری می‌رسد؟

علاوه بر سابقه و تجربه کاری بالای وب سایت فروشگاه سوغات، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت فروشگاه سوغات با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

گواهی اصالت محصول چیست و چطور برای ما ارسال می شود؟

گواهی اصالت محصول، مدرکی است که تأیید می‌کند یک محصول خاص، اصلی و معتبر است و از استانداردها و مشخصات تعیین شده تبعیت می‌کند
این گواهی بطور رایگان و برای برخی محصولات خانگی سفارشی ساز به منظور حفظ حقوق مصرف کنندگان و افزایش شفافیت در خرید محصولات سوغات برای خریداران نهایی محصولات سوغات ارسال خواهد شد.

ثبت سفارش خرید | پرداخت | ارسال سفارش | پیگیری خرید

آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

آیا می‌توانم برای شخص دیگری از سوغات خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود به سوغات، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت. درمرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما می‌توانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

سوغات با ارسال پیامک بروی شماره موبایلی که با آن وارد شده اید، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید. توجه داشته باشید که 10002040608010 تنها شماره‌‌ ای است که فروشگاه سوغات از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان فروشگاه سوغات، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام فروشگاه سوغات است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به پشتیبانی سوغات اطلاع دهید. همچنین این شماره‌، سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه فروشگاه سوغات را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد.

آیا می‌‏توانم محصولاتی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت سوغات با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با پشتیبانی سوغات تماس بگیرید.

بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با پشتیبان تماس بگیرم؟

خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق پیامک اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد پشتیبانی سوغات با شما تماس خواهد گرفت.

می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ: بله، شما می توانید پس از بازدید از سایت سوغات و انتخاب محصول خود، مشخصات خود و محصول مورد نظر را به شبکه اجتماعی ایتا یا واتساپ ارسال نمایید یا با شماره های درج شده در بخش تماس با ما بصورت تلفنی سفارش خود را ثبت و وجه آن را از طریق اعلام شماره کارت واریز نمایید و پس از واریز تصویر فیش واریزی را به ایتا یا واتساپ ارال نمایید. و پس از آن تمامی اطلاعرسانی ها از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی مطلع خواهید شد.

قابل توجه اینکه، سفارش تلفنی فقط در ساعت  8 صبح تا 13 و 17 تا 22 شب امکان پذیر است.

آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید،سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

همگی کاربران سوغات می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت سوغات، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب‏‌های اعلام شده سوغات برای همه کاربران وجود دارد.

با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت سوغات، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟

زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر این اساس است که محصول مورد نظر آماده ارسال است یا سفارشی ساز؛ در صورتی که آماده ارسال باشد به محض ثبت سفارش، محصول موردنظر با تیپاکس یا چاپار برای شما ارسال می شود.

سفارش‌ها چه زمانی به تیپاکس و چاپار تحویل داده می‌شود؟

همه سفارش‌‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل تیپاکس و چاپار می‏‌شوند.

آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت سوغات امن است؟

پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از سوغات که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:

-با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar) در مرورگر(Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.

– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.

-برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

چطور نظر و دیدگاه خود را برای محصول خریداری شده ثبت کنم ؟

در صفحه هر محصول با کلیک روی گزینه نظرات می توانید ما را از طریق ارسال نظرات خود یاری فرمایید

ج) سئوالات بعد از خرید

ضمانت محصول | برگشت و تعویض محصول | قیمت محصولات سوغات

چطور می توانم محصول معیوب را مرجوع نمایم؟

بر اساس قوانین تجارت الکترونیک تمامی سفارش های ارسال شده در صورت خرابی یا مغایرت با عکس و مشخصات اعلام شده در فروشگاه اینترنتی تا 7 روز کاری پس از تحویل به مشتری قابل برگشت و تعویض است. برای مرجوع کردن محصول معیوب از طریق تیکت، بخش محصولات مرجوعی را انتخاب و پس از آن دلیل مرجوع شدن و کد رهگیری محصول را برای ما ارسال نمایید.

از ارسال محصول بدون هماهنگی با فروشگاه سوغات جداً، خودداری کنید.

آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت محصول، به فروشگاه آنلاین سوغات اطلاع داده شود.

برای ارسال، باید محصول در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه محصول اصلی ارسال شود.

فاکتور همراه محصول ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. درصورت ارسال با تیپاکس یا چاپار، رسید ارسال را نیز به فاکتور منگنه کنید.

اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

اگر ساکن کرمان هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن محصول، با فروشگاه سوغات تماس بگیرید.

از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی محصول، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.

چه مواردی شامل قانون عودت و بازگشت محصول خواهد بود؟

با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و فروشگاه سوغات تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.

فروشگاه آنلاین سوغات تضمین می کند که محصولات را در بسته بندی مناسب و سالم به مشتری تحویل دهد. درصورتی که سفارش مشتریان درحین ارسال دچار مشکل شود محصول بازگردانده و وجه آن طی 2 روز کاری به حساب اعلام شده از سوی مشتری بازگردانده میشود یا در صورت تمایل مشتری با محصول سالم جایگزین می شود.

در صورت مغایرت محصول با مشخصات اعلام شده در سایت.

در نظر داشته باشید که تغییرات جزیی در بسته بندی، رنگ و شکل ظاهری که به اصالت محصول مشکلی نمی رساند، شامل این مورد نخواهد بود.

در صورت وجود هرگونه مغایرت بسته ارسالی با فاکتور سفارش، مشتریان حداکثر 1 روز کاری پس از تحویل کالا فرصت دارند تا مغایرت را از طریق شبکه های اجتماعی اعلام نمایند.

پس از رسیدن و دریافت محصولات توسط سوغات، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

فروشگاه سوغات ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط فروشگاه سوغات تایید شود، محصول تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند محصول خود را با مدل دیگری جایگزین کند.

لازم به ذکر است که تعویض محصول منوط و مشروط به موجود بودن محصول است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل و اقدامات لازم برای تعویض محصول، موجودی آن به اتمام برسد؛ فروشگاه سوغات بنا به انتخاب مشتری محصول دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه محصول مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب محصول دیگر، تفاوت قیمت محصول جدید فروشگاه سوغات مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای محصول گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای محصول ارزان‌تر، فروشگاه سوغات تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

اتمام موجودی محصول و یا تغییرات قیمت محصول در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و فروشگاه سوغات در قبال تهیه همان محصول و یا تغییرات قیمت محصول هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه محصول -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

پس از دریافت و پذیرش محصول توسط فروشگاه سوغات، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی سوغات، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.

– کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت فروشگاه مهتاکو هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین 48 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.

از هنگامی که وضعیت محصول، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

هزینه ارسال محصول یا محصولات چطور محاسبه خواهد شد؟

هزینه تعویض و برگشت محصولات پس از تحویل پس از تایید بخش مرجوعیات بر عهده فروشگاه سوغات خواهد بود.

برای واریز هزینه ارسال به حساب مشتری، قبض ارسال باید همراه محصول به فروشگاه سوغات یا از طریق شبکه های اجتماعی ارسال شود.

در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط فروشگاه سوغات، هزینه ارسال و دریافت مجدد محصول، به عهده خریدار خواهد بود.

چطور درخواست خود را جهت بازگردانی محصول به شما اطلاع دهم؟

شما می توانید از راه های ذیل، درخواست مرجوعی خود را اطلاع دهید :

  1. شبکه های اجتماعی واتساپ یا تلگرام یا ایتا مرجوعی محصول خود را به سوغات اطلاع دهید تا فرایند مرجوعی سریع تر انجام گیرد.
  2. ارسال درخواست به همراه شماره پیگیری سفارش به ایمیل sughatshop@gmail.com

آیا قیمت محصولات در سایت سوغات به روز هستند؟

بله، سوغات به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کند.

آیا قیمت‌‏های سوغات نسبت به بازار ارزان‌‏تر است؟

سیاست قیمت‏ گذاری در سوغات مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمت‏‌ها در سوغات با توجه به خانگی بودن بیشتر محصولات کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از سوغات برای مشتریان به صرفه است. سیاست قیمت‌ گذاری در سوغات با حداقل سود و منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشه‏‌ای از کشور قیمت‏‌ها یکسان و شفاف هستند